Kdyby gepard vyrazil coby prašelma, už by dorazil na Proximu Centauri II.If ancient cheetah started run toward Proxima Centauri, he would just arrive II

Zuzana Suková  |  14. 5. 2013  |  cs en

Přestože se astronomie jako samostatný předmět nevyučuje, žáci se s ní během studia na ZŠ opakovaně seznamují. Poprvé se setkávají s prvky astronomie už na 1. stupni, potom v 6. ročníku v zeměpisu a ve fyzice žáci 9. tříd, kdy se probírá téma naší sluneční soustavy. Astronomie v sobě sama o sobě skrývá obrovský motivační potenciál, protože se zaobírá pro žáky přitažlivým a stále ještě tajemným vesmírem, ale bohužel ne vždy je z časových důvodů využit. Zkusme si žáky 9. ročníků vyzkoušet, jakou mají představu o rozměrech našeho okolí. Vesmír je v našich pozemských měřítkách obrovský, žáci by ale měli mít o jeho rozměrech představu. Ve druhé části článku se podíváme mimo naši sluneční soustavu a zkusíme žákům přiblížit vzdálenost hvězdy Proxima Centauri a tvar i rozměry naší Galaxie.Although astronomy is not standalone lesson, it is repeatedly introduced to pupils. First on lower grade of primary school, then in 6. grade in geography and in physics on 9. grade, when the solar system is talked about. As a science about deep unknown space it is a great motivational element. Let’s try, how good will our pupils be, when they try to estimate dimensions in solar system and space.

Hodnocení

Hodnotit články mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.

Komentáře
Komentáře jsou k dispozici pouze registrovaným a přihlášeným uživatelům.

Vytištěno ze stránky projektu Školská fyzika (sf.zcu.cz/cs/2013/1/8-kdyby-gepard-vyrazil-coby-praselma-uz-by-dorazil-na-proximu-centauri-ii)
Nahrávám...