Měř, počítej a měř znovuMeasure, count and measure again
Václav Piskač | 8. 2. 2013 |



Příspěvek ukazuje možnost, jak ve vyučovací hodině propojit fyzikální experiment a početní úlohu způsobem, který výrazně zvyšuje pozornost žáků. Základem je experiment a z něj naměřené hodnoty veličin. Následuje úloha postavená na naměřených hodnotách. Vypočítané výsledky se ověří dalším experimentem. Experiments and numerical calculations are both necessary parts of the physics lessons. I try to connect them together. First we (me and my pupils)do some experiment, second we solve tasks based on this experiment and third we do another experiment which can validate our calculations. This paper describes some examples of this method.
- Přečtěte si celý článek (PDF, 580,6 kB)
- Vytiskněte si článek (PDF, 2,4 MB)
Hodnocení
Hodnotit články mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.
Komentáře
Komentáře jsou k dispozici pouze registrovaným a přihlášeným uživatelům.
© 2025 Časopis Školská fyzika
Oddělení fyziky Katedry matematiky, fyziky a technické výchovy Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
Publikování nebo další šíření obsahu časopisu Školská fyzika je bez písemného souhlasu redakční rady zakázáno.
Publikování nebo další šíření obsahu časopisu Školská fyzika je bez písemného souhlasu redakční rady zakázáno.
Mobilní verzeKlasicky
Vytištěno ze stránky projektu Školská fyzika (sf.zcu.cz/cs/2012/4/8-mer-pocitej-a-mer-znovu)
Nahrávám...