Rozvoj tvořivosti ve výuce fyziky II. — Překážky tvořivosti a motivace žákůRozvoj tvořivosti ve výuce fyziky II. — Překážky tvořivosti a motivace žáků

Václav Meškan  |  11. 6. 2014  |  cs en

Druhý díl série věnované rozvoji tvořivosti ve výuce fyziky na základní škole se zabývá přípravnou fází tvůrčí výuky fyziky, která spočívá v zajištění vhodných podmínek, odstranění překážek kreativity, vytvoření tvůrčí atmosféry a motivaci žáků. Teoretická část článku představuje některá doporučení k odstranění bariér tvořivosti a zvyšení zvýšení vnitřní motivace žáků k tvůrčí činnosti. V závěru jsou uvedeny konkrétní náměty na tvořivé divergentní fyzikální úlohy z oblasti „fyzikální veličiny a jejich měření“.The second part of the series devoted to the development of creativity in teaching of elementary school level physics deals with a preparatory stage of the creative physics lesson which consits in arranging of appropriate conditions and creative atmosphere, eliminating obstacles of creativity and motivation of pupils. Theoretical stage of the paper contains some advices for eliminating barriers of creativity and boosting of pupils´ intrinsic motivation. In the end of the paper are presented some creative divergent physics problems from the realm of "physical quantities and their gauging".

Hodnocení

Hodnotit články mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.

Komentáře
Komentáře jsou k dispozici pouze registrovaným a přihlášeným uživatelům.

Vytištěno ze stránky projektu Školská fyzika (sf.zcu.cz/cs/2014/1/3-rozvoj-tvorivosti-ve-vyuce-fyziky-ii-prekazky-tvorivosti-a-motivace-zaku)
Nahrávám...