Kdyby gepard vyrazil coby prašelma, už by dorazil na Proximu Centauri I.If ancient cheetah started run toward Proxima Centauri, he would just arrive I
Přestože se astronomie jako samostatný předmět nevyučuje, žáci se s ní během studia na ZŠ opakovaně seznamují. Poprvé se setkávají s prvky astronomie už na 1. stupni, potom v 6. ročníku v zeměpisu a ve fyzice žáci 9. tříd, kdy se probírá téma naší sluneční soustavy. Astronomie v sobě sama o sobě skrývá obrovský motivační potenciál, protože se zaobírá pro žáky přitažlivým a stále ještě tajemným vesmírem, ale bohužel ne vždy je z časových důvodů využit. Zkusme si žáky 9. ročníků vyzkoušet, jakou mají představu o rozměrech našeho okolí. Sluneční soustava je v našich pozemských měřítkách obrovská, žáci by ale měli mít o jejích rozměrech představu. První část článku přichází s nápadem vytvořit pro lepší pochopení a zapamatování model sluneční soustavy.Although astronomy is not standalone lesson, it is repeatedly introduced to pupils. First on lower grade of primary school, then in 6. grade in geography and in physics on 9. grade, when the solar system is talked about. As a science about deep unknown space it is a great motivational element. Let’s try, how good will our pupils be, when they try to estimate dimensions in solar system. First part of article brings the ideas how to build a model of solar system.
- Přečtěte si celý článek (PDF, 1,0 MB)
- Vytiskněte si článek (PDF, 2,3 MB)
Hodnotit články mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.
- Astronomické vzdelávanie na základných a stredných školách v 21. storočí
- Kdyby gepard vyrazil coby prašelma, už by dorazil na Proximu Centauri II.
- Lesk a bída školního vzdělávání v astronomii
- Výuka astronomie v matematice, respektive matematiky v astronomii
- Výuka astronomie na základních školách v České republice – můžeme být spokojeni?
- Výuka astronomie na školách v Olomouci
Publikování nebo další šíření obsahu časopisu Školská fyzika je bez písemného souhlasu redakční rady zakázáno.