Proč už nemusejí žáci základní školy nastupovat do jedoucího vlakuWhy pupils need not anymore to board the train
Žáci základní školy se ve výuce fyziky seznamují se základy kinematiky, ale pouze v případě pohybu rovnoměrného poznávají matematický model. Nesetkají se tedy ve výuce se základními vztahy, jež se týkají reálných pohybů od startu až po zastavení vozidla. V článku se navrhuje jednoduché řešení, spočívající ve vytvoření grafického modelu. Náš přístup byl ověřen v práci se žáky s hlubším zájmem o fyziku v rámci Fyzikální olympiády.Pupils of Elementary school in teaching physics to learn the basics of kinematics, but only in the case of uniform motion recognize mathematical model. Therefore do not meet in teaching the basic relationships that relate to real movements from start to stop the vehicle. The article proposes a simple solution, consisting of a graphical model. Our approach has been verified to work with pupils with a deeper interest in physics in the Physics Olympiad.
- Přečtěte si celý článek (PDF, 2,4 MB)
- Vytiskněte si článek (PDF, 3,7 MB)
Hodnotit články mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.
Publikování nebo další šíření obsahu časopisu Školská fyzika je bez písemného souhlasu redakční rady zakázáno.