Úkoly didaktiky fyziky v České republice na začátku 21. stoletíÚkoly didaktiky fyziky v České republice na začátku 21. století
Ivo Volf | 10. 11. 2005
Vytváření Rámcových vzdělávacích programů je jedním z velmi zásadních problémů soudobého českého školství. Je to však opravdu jediný a zásadní problém české didaktiky fyziky na prahu 21. století? Pohlédněme poněkud ze širšího hlediska na současný stav výuky fyziky na našich základních a středních školách. V posledních dvou desetiletích nastal v Evropě všeobecně značný ústup zájmu žáků o fyziku a dále stále větší zdůrazňování humanitního vzdělávání a ústup vzdělávání přírodovědného a technického. Nad těmito i dalšími problémy se článek zamýšlí.
- Přečtěte si celý článek (PDF, 235,5 kB)
Hodnocení
Hodnotit články mohou pouze registrovaní a přihlášení uživatelé.
Komentáře
Komentáře jsou k dispozici pouze registrovaným a přihlášeným uživatelům.
ostatní články autora:
- Steve Fossett – americký boháč a dobrodruh?
- Výsledky úloh 46. ročníku FO, kategorie E, F
- Na 35. mezinárodní fyzikální olympiádě v Korejské republice
- 36. mezinárodní fyzikální olympiáda ve Španělsku
- Renesance Rozhledů matematicko-fyzikálních
- Projekty z fyziky?
- Mechanická energie
- Výsledky řešení úloh 45. ročníku FO, kat. E, F
- Analogické úlohy (45. ročník FO, kat. E, F)
- MFO – Tchaj-pej (Tchaj-wan)
- Okresní kolo Fyzikální olympiády pro žáky, kteří navštěvují školy poskytující základní vzdělání
- Víte, že existuje CenTal? Co to je?
- Krajské kolo Fyzikální olympiády – 53. ročník kategorie E
- Proč už nemusejí žáci základní školy nastupovat do jedoucího vlaku
- Okresní kolo 54. ročníku Fyzikální olympiády v kategoriích E a F
- Kde hledat informace k tvorbě fyzikálních úloh s náměty ze zeměpisu?
- Steve Fossett – americký boháč a dobrodruh?
- FYZIKÁLNÍ OLYMPIÁDA pro kategorie E, F – 43. ročník
- Ohlédnutí za 31. mezinárodní fyzikální olympiádou
- KBAHT - KVANT
- Analogické příklady FO – 43. ročník, kategorie E, F
- 32. mezinárodní fyzikální olympiáda – pět našich soutěžících přivezlo pět medailí
- Ohlédnutí za 31. mezinárodní fyzikální olympiádou – výsledky 1. úlohy 31. MFO v Leicesteru v roce 2000
- Přehlídka obhájených závěrečných prací v učitelském studiu fyziky
- Komentáře a metodický materiál pro učitele fyziky k řešení úloh FO
- Mezinárodní fyzikální olympiáda – Bali (Indonésie)
- Krajské kolo 54. ročníku Fyzikální olympiády v kategorii E
© 2025 Časopis Školská fyzika
Oddělení fyziky Katedry matematiky, fyziky a technické výchovy Fakulty pedagogické Západočeské univerzity v Plzni
Publikování nebo další šíření obsahu časopisu Školská fyzika je bez písemného souhlasu redakční rady zakázáno.
Publikování nebo další šíření obsahu časopisu Školská fyzika je bez písemného souhlasu redakční rady zakázáno.
Mobilní verze | Klasicky
Vytištěno ze stránky projektu Školská fyzika (sf.zcu.cz/cs/2004/3/12-ukoly-didaktiky-fyziky-v-ceske-republice-na-zacatku-21-stoleti?mobil=1)
Nahrávám...